یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷
0937-1464-764

مخابرات استان خوزستان

Payam Hayati

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

255

دیدگاه یک کاربر از کیفیت اینترنت مخابرات استان خوزستان شهر اهواز

اینترنت مخابرات خوزستان :
در این مطلب قصد دارم کیفیت بی نظیر خدمات اینترنتی مخابرات خوزستان را شرح دهم ، بنده ساکن گلستان هستم و تقریبا" 10 سال هست با مزایای آن دست و پنجه نرم می کنم!
نمی دانم چرا از تکنولوژی ما فقط اسمش را یدک می کشیم ، قبل از وارد شدن فیبر نوری مشکلات بسیار کمتر بود و کیفیت سرعت نیز بالاتر ، حال اینکه کیفیت خطوط فیبر نوری قابل مقایسه با خطوط نسل قدیم نیست!

انحصاری بودن خدمات مخابرات (کافو نوری) :
شرکت یا سازمانی خدمات و سرویس های خود را انحصاری می کند که در کیفیت و کمیت قابلیت پاسخگویی را داشته باشد ، در دنیا شرکت هایی همچون اپل و مایکروسافت و... را می توان مثال زد ، حال مخابرات چه چیز در خود دیده است که سرویس های کافو نوری را انحصاری کرده نمی دانم!

سطح سواد کارشناسان پاسخگو و نیروهای عملیاتی مخابرات خوزستان (کافو نوری - گلستان):
در طول روز به دفعات قطعی به وجود می آید که زمان آنها متغیر و همچنین اتصال دوباره آن نیز نامشخص هست!
این موضوع را با یک داستان کوتاه ادامه خواهیم داد :
پس از چندین بار شکایت به خاطر قطعی های مکرر و افت سرعت زیاد کارشناس پشتیبانی شماره یکی از نیروهای عملیاتی را به بنده جهت پیگیری و حل مشکل به من داد ، با ایشون تماس کرفتم :
بنده حقیر : سلام ، وقت بخیر جهت حل مشکل کیفیت اینترنت تماس گرفتم
کارشناس : بیا گلستان خیابان دی دنبالم! فقط سریع بیا!
بنده حقیر : چشم الآن میام
با هم رفتیم سر کافو شماره 12 ، باز کردن و کمی با سیم ها ور رفتن در نهایت گفتن مشکل از رانژه هست ، کارشناسی که برای شما رانژه رو انجام داده خوب کارش رو انجام نداده ، مبلغ رانژه هم 15 هزارتومان می باشد که باید بپردازید!
در طی تماس و بازگو کردن مشکل، شرکت زیر بار نرفت و با اینکه مشکل از طرف ما نبود بنده هزینه رو به ناچار متقبل شدم.
اما پس از رانژه نیز از فردای همان روز آش همان و کاسه همان!
به مرکز مخابرات نیز در خیابان 17 شرقی کیانپارس مراجعه کردم ،گفتند : انشالله درست می شود!

در ادامه برخی از مکالماتی که با کارشناسان فنی و پشتیبانی مخابرات را داشته ام قرار می دهم :
مکالمه اول :
کاربر : سلام وقت بخیر ، بیش از یک ساعت هست که نت بنده قطع می باشد.
کارشناس : سلام ، یک سری تغییرات در پنلتون انجام میدم ، مودم را خاموش کنید بعد از 20 دقیقه روشن کنید.
نتیجه : مودم را بعد از 20 دقیقه روشن کردم اتصال برقرار نشد بعد از مجموعا" 30 دقیقه پشت خط ماندن در صف پشتیبانی و یا جواب ندادن ، بیخیال شدم!

مکالمه دوم :
کاربر : سلام وقت بخیر.
کارشناس : سلام ، وقت شما بخیر ، مشکل چی هست؟
کاربر : مشکل همیشگی ، قطعه!
کارشناس : الآن بررسی می کنم...شما مودم را روشن بزارید تا IP بگیره!
کاربر : کی IP خواهد گرفت؟!
کارشناس : مشخص نیست!
نتیجه : بعد از یک ساعت مودم IP گرفت و اتصال برقرار شد!

مکالمه سوم
کاربر : سلام ، نت من مدام قطع و وصل می شود.
کارشناس : الآن ظهر است ، هوا گرمه فن های کافو جواب نمیده مودم رو خاموش کنید عصر یا غروب روشن و استفاده کنید!!

مکالمه چهارم
کاربر : سلام،من سرعت 1 مگ را به 8 مگ ارتقاء دادم اما عملا" تفاوتی نمی بینم؟!
کارشناس : مشکل از کافوی شماست ، اگر به 1گیگ هم ارتقاء می دادید فرقی نمی کرد!
کاربر : چرا قبل از خرید این نکته رو اعلام نکردید و یا جهت آگاهی در سایت مطلبی درج نکردید؟!
کارشناس : شما باید تماس می گرفتید و اطلاع پیدا می کردید درهر صورت هزینه عودت داده نمی شود.

مکالمه پنجم
کاربر : سلام ، نت قطع شده
کارشناس : وارد Config مودم شوید تنطیمات را بر روی PPOE قرار بدید ، یک بار ریست کنید ، وصل شید ببینید چه خطایی رخ میده دوباره با ما تماس بگیرید تا پیگیری کنیم!
کاربر : اگر شخصی نتواند این تنظیمات را انجام دهد چه کار باید کرد؟
کارشناس : باید انجام بدید خطا رو بدست بیارید!!

مکالمه ششم
کاربر : سلام ، برای بار چهارم هست تماس می گیرم ، نت من قطعه ، لطفا" یک کارشناس بفرستید مشکل را اصولی حل کنید هزینه مهم نیست.
کارشناس : شما در پنل ما آنلاین هستید و مشکلی ندارید!!!
کاربر :  دوست عزیز من نت ندارم ، چراغ Data خاموش هست ، با دو مودم تست گرفتم!
کارشناس : اینجا مشکلی نمی بینم ، درخواست خرابی می فرستم واحد عملیات.
بعد از یک ساعت خودش وصل شد ، از واحد عملیاتم خبری نشد!

مکالمه هفتم
کاربر : سلام وقت بخیر ، نت من قطع شده؟
کارشناس : بیرون ساختمان یک جعبه قرار دارد مربوط به تلفن که روی دیوار نصب هست آن را باز کنید خطوط تلفن را بررسی کنید!!!!
یک شهروند عادی که علم و شناختی از جعبه های مخابرات ندارد در این جعبه چه چیزی را باید بررسی کند؟!!


امیدی به اصلاح دیگر نیست...