متغیر متغیرها، نمایش متغیرها با استفاده از حلقه for
تعیریف تابع، به مقادیری که برای تابع ارسال می شوند آرگومان می گویند.
ورودی هایی که تابع دریافت می کند را پارامتر می گویند.
نمایش پارامترهای دریافتی در تابع، می توانیم بر اساس تعداد پارامترهای دریافتی پردازش های مختلفی رو انجام بدیم.
5 ) Array ( [0] => 7 )
استفاده از متد “register_shutdown” برای زمانی که می خواهیم در پایان اسکریپت ما پردازش خاصی انجام شود، مثلا یک log گرفته شود.
بررسی null یا empty بودن مقدار یک متغیر
تبدیل حروف بزرگ به کوچک و بالعکس
از بین بردن فاصله یا space در رشته
ریست کردن فیلد Auto increment در phpmyadmin، برای این کار جدول مورد نظر رو انتحاب کنید و از تب operation مقدار AUTO_INCREMENT رو برابر “1” قرار بدید و در نهایت بر روی دکمه “Go” کلیک کنید.
ریست کردن فیلد Auto increment
اگر روش فوق جواب نداد از کدهای زیر استفاده کنید:
SET @num := 0;
UPDATE announcements SET an_id = @num := (@num+1);
ALTER TABLE announcements AUTO_INCREMENT = 1;
دسترسی به متغیرهای Private در کلاس. برای دسترسی و تغییر مقادیر این نوع متغیرها ما باید متد جداگانه ای بربای این کار در نظر بگیریم تا امنیت بیشتری را داشته باشیم و مقادیر قبل از ست شدن بررسی شوند.
در مثال زیر مقدار ارسالی برای تابع “name” در صورتی که برابر با “Payam” باشد مورد پردازش قرار می گیرد در غیر این صورت پیغام “Error” جایگزین می شود.
نوشتن متدهای مختلف برای کنترل نمایش و مدیریت مقادیر را کپسوله سازی می گویند.
x = 5;
$this->y = 10;
}
public function setName($n)
{
if ($n == "Payam") {
$this->name = $n;
} else {
$this->name = "Error";
}
}
public function display()
{
echo $this->name;
}
}
// index.php
setName("ali");
echo $p->display();
// Error
متد “destruct” که مخرب کلاس هم نامیده می شود زمانی استفاده می شود که بخواهیم بعد از اینکه شی کلاس از بین رفت پردازش خاصی انجامم شود، به عنوان مثال منابعی که استتفاده می شدند آزاد شوند.
public function __destruct()
{
...
}
تعریف ثابت ها در کلاس و فراخوانی آنها.
ثابت ها یا const همواره public هستند و بدون ایجاد شی جدید می توان آنها را فراخوانی کرد. همچنین ثابت ها همانند متغیرها فضا ذخیره نمی کنند، هر زمان php به کد موردنظر رسید مقدار نوشته شده رو جایگزین می کند.
reading();
echo Hi::PI;
با استفاده از دستور instanceof می تونیم بررسی کنیم که یک شیء مربوط به کلاس خاصی هست یا خیر و بر اساس برقرار بودن یا نبود این شرط، پردازش هدف رو انجام بدیم.
name = "Vehicle1";
if ($v instanceof Vehile) {
$v->move();
}
مدیریت خطا به صورت شی گرا
فرض کنید من یک کلاس دارم با نام “Bingo” که یک پارامتر می گیرد، در متدی به نام “make_err” بررسی می کنم اگر مقدار دریافتی بیشتر از “0” باشد یک “Exception” ایجاد و از متد خارج شود.
حالا باید این “Exception” یا خطایی که ایجاد شده رو بگیریم و بر اساس نوع خطا پیام مناسب رو به خروجی برگردونیم یا سایر پردازش ها مثل لاگ گیری رو انجام بدیم.